maanantai 10. elokuuta 2009

Loppukiri alkoi

Lähtöön on enää kuusi päivää. Silti vieläkään ei tunnu siltä, että tässä ollaan oikeasti lähdössä johonkin. Viikonloppuna pidettiin ystävien kanssa läksiäisiä osallistumalla Salossa järjestetylle piknikille. Kyseessä oli tavallaan koko porukan läksiäiset, kun muilla alkaa opiskelut eri puolella Suomea, eivätkä siis hekään välttämättä ehdi syksyllä kovin usein tavata. Oikeastaan en kyllä osaa ajatella piknikiä ja sen jälkeistä baari-iltaa mitenkään läksiäisinä, kun oli niin älyttömän kivaa. Niitä tyttöjä tulee kyllä ikävä! <3

Kesätyöt loppuivat viime perjantaina ja viikonloppu meni tosiaan juhliessa. Todellinen loppukiri vaihtojärjestelyjen suhteen alkoi siis tänään. Aloitin sen Turussa juoksemalla koko päivän hoitamassa asioita, joista suurin osa liittyi ainakin osittain vaihtoon. Kävin mm. pankissa, valokuvaamossa, opintotoimistossa, yliopiston atk-keskuksessa, Forexilla, YTHS:llä sekä kaksi kertaa apteekissa. Valokuvaamossa otin valokuvan ISIC-korttiini, jolla sain sitten Forexilla vaihdettua rahaa hiukan halvemmalla. Yhteensä vaihdoin 400 dollaria. Toivon pärjääväni sillä melko pitkään, kun minulla on kuitenkin luottokortti ja Visa Electron mukana ja olen jo maksanut ISEP-maksussa koko syksyn vuokrat sekä melko kattavan meal planin.

Vaikka paljon tänään ehdinkin niin ihan kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan. Minun oli nimittäin tarkoitus ottaa sekä b-hepatiitin ensimmäinen tehosterokote että meningokokkirokote. Apteekissa kuitenkin todettiin, että meningokokkirokote on loppunut ja ilmeisesti sama tilanne on myös muissa apteekeissa. YTHS:llä oltiin hyvin avuliaita ja lääkäri kirjoitti minulle nopeasti reseptin toisesta, vastaavasta rokotteesta ja kiirehdin sen kanssa uudelleen apteekkiin. Siellä minulle sitten kerrottiin, että sitä ensimmäisen reseptin rokotetta ei enää valmisteta ja nimenomaan tämän toisen reseptin rokote on väliaikaisesti loppunut apteekeista. Jäi siis meningokokkirokote tänään saamatta. Kyseinen rokote ei onneksi ole aivan pakollinen, mutta sitä kyllä suositellaan opiskelija-asuntolaan meneville. Yritän vielä huomenna kysyä rokotetta Salon apteekeista. Jos sitä on saatavilla niin sitten pitäisi vielä päästä terveydenhoitajalle rokotettavaksi. Turkuun en kyllä vain sen takia viitsi enää lähteä. Onneksi olen edelleen kirjoilla Salossa, joten voin yrittää saada ajan täältä.

Alkuillasta ehdin vielä käväisemään kesätyökavereiden kanssa jokilaivalla. Hävettää myöntää, että se oli minulle ensimmäinen kerta jokilaivalla, vaikka olen opiskellut Turussa jo kolme vuotta! Kun olin moikannut työkaverit, menin vielä kokoustamaan kuoromme Cantus Mercurialiksen hallituksen mukana, koska olen kuoron entinen rahastonhoitaja ja tälläkin hetkellä varajäsenenä hallituksessa. Vaihdon jälkeen tosin luultavasti palaan rahastonhoitajaksi, toivottavasti entistä innokkaampana. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti